Ramnummer på Monark cz -49 M200

Kent Lindman
Inlägg: 2
Blev medlem: ons jun 08, 2011 7:10 pm
Ort: Bålsta

Ramnummer på Monark cz -49 M200

Inlägg av Kent Lindman »

Hej Jag har en monark cz M200 -49 med gamla papper med ramnummer o motornummer. Ursprungskontroll avklarad . Men nu till mitt bekymmer, jag hittar inte ramnumret på cykeln. Har letat men utan resultat, hoppas någon kan hjälpa mig med var det brukar sitta!
Vh Kent L
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Ramnummer på Monark cz -49 M200

Inlägg av Andercz »

Alldeles väldigt mycket hjärtligt välkommen, Kent,
speciellt som du har satt en Monark m200 på vägen igen.
Det är roliga cyklar, min har tagit mig utan problem både till England (300 mil) och till Tyskland (lika långt) samt har vi tillsammans betittat bergen runt Wien i Österrike, fast den gången liftade Lilla Monark med en lastbil till Wien..

Ramnumret på Lilla Monark sitter inslaget på övre delen av vänster rör till bakgaffeln, under sadeln. Har din cykel blivit omlackad kan siffrorna mycket väl ha blivit igenfyllda av den tjocka färgen som ofta används numera. Pulverlack fyller igen alla små repor...
RAMNUMMER Monark m200.JPG
Min är orenoverad vad det yttre beträffar, men är totalrenoverad i alla aspekter under ytan.
Den har även fått elektronisk tändning, en super-hit!

Hör av dig om du skulle behöva hjälp med något, jag har ett litet reservdelslager och kontaketer över hela klotet. Förvånansvärt mycket reservdelar till CZ 125b och t exporterades till Australien och Nya Zeeland.
Min Lilla Monark ligger mig särskilt varmt om hjärtat..
liiten.JPG
Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Kent Lindman
Inlägg: 2
Blev medlem: ons jun 08, 2011 7:10 pm
Ort: Bålsta

Inlägg av Kent Lindman »

:D
Skriv svar