Jawa cafe racer

Allt som inte platsar i ovanstående kategorier...
Mahadji
Inlägg: 4
Blev medlem: tis jan 20, 2009 10:40 am

Jawa cafe racer

Inlägg av Mahadji »

tjena, har set en nice cafe racer lr tt-maskin i erat arkiv på hakeborn 05, jag undrar om någon i eran klubb har någon teknisk kunskap om hojen, som vilken jawa den var från början o vilken fram gaffel som sitter på mm

Tack på förhand
joel
Bilagor
Jawacaferacersm.jpg
Cay
Inlägg: 8
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:29 am
Ort: Lilla Edet

Re: Jawa cafe racer

Inlägg av Cay »

Hej!
Som du kan se på bilden står det Derksen på en skylt på väggen bakom cykeln. Det är en kille i Holland. Jag har haft kontakt med honom men har inte längre hans e-postadress. Enklast är om du söker honom på Jawachaten på yahoo. Du kan väl söka på jawachat på google och sen registrera dig. Språket är engelska.
Cay
Mahadji
Inlägg: 4
Blev medlem: tis jan 20, 2009 10:40 am

Re: Jawa cafe racer

Inlägg av Mahadji »

Gör gött cay, man tackar
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Jawa cafe racer

Inlägg av Andercz »

Joel,
vart har du hittat bilden du hade med i ditt inlägg? Det finns ingen information om ägaren där bilden publicerades? Den bilden fanns i alla fall inte med bland våra från Hakeborn -05, och det var inte snö på marken då, det har jag ett starkt minne av, eller hur man skall säga..? Det var hett, helt enkelt.
På bilden från Hakeborn syns registreingsnumret tydligt, jag får det till MH 60 XD, den gula färgen har antagligen någon betydelse.
Tack vare Cay vet vi att det är Holländska plåtar, kanske kan Vägverkets motsvarighet i Holland hjälpa till att hitta ägaren?

Angående motortyp, är min gissning att det är en JAWA 638, 639 eller 640.

MVH
Andercz
Bilagor
magdeburg2005-0025a.jpg
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Mahadji
Inlägg: 4
Blev medlem: tis jan 20, 2009 10:40 am

Re: Jawa cafe racer

Inlägg av Mahadji »

Tack för tipset andercz, det står inget på sidan jag hittade bilden (har suttit o tänkt på hojen ett tag innan jag såg den i erat arkiv), jag hittade med hjälp av jawachatten och Google en theo Derksens hemsida, har skickat ett mail o hoppas jag får napp, annars kör jag på skylten
Cay
Inlägg: 8
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:29 am
Ort: Lilla Edet

Re: Jawa cafe racer

Inlägg av Cay »

Jo, den här Derksen heter Erwin i förnamn. Han kanske också kan hittas via den holländska klubbens hemsida.
Jag har f.ö. publicerat en bild i vår tidning, Jawabladet, för några nummer sen på Erwin och bl.a. den aktuella Jawan.
Träffade honom dessutom på holländska träffen 2007. Han är specialintresserad av nån italiensk racejawavariant!?
Cay
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Jawa cafe racer

Inlägg av Andercz »

Jon,
är det här på Czechpoint som du har hittat bilden? Där står ju lite nämnt om en annan ITALJET-JAWA. Jag antar att det är samma tillverkare till framgaffeln, Marzocchi även till den senare, som du letar efter. Ramen är alltså ett originalbygge från Italjet.
Häftigt!

http://mysite.verizon.net/jawaman/road.htm

Andercz
Bilagor
rd03.jpg
rd01.jpg
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Mahadji
Inlägg: 4
Blev medlem: tis jan 20, 2009 10:40 am

Re: Jawa cafe racer

Inlägg av Mahadji »

nice, kul med lite udda hojar
Skriv svar