Varning för Tradera- försäljare hjullager 6302 2RS

Allt som inte platsar i ovanstående kategorier...
JawaMax
Inlägg: 51
Blev medlem: tor dec 17, 2009 11:45 pm
Ort: Göteborg

Varning för Tradera- försäljare hjullager 6302 2RS

Inlägg av JawaMax »

Jag ropade in ett par hjullager till Husqvarna cross. Säljaren annonserade nya lager till Husqvarna- crossar. Jag fick dom till relativt lågt pris.
När jag fick hem lagren, visade det sig att det var no-name lager, förmodligen lågpris Kina- import.

Jag mejlade till säljaren och frågade, vad det var för lager han hade skickat och jag ifrågasatte kvalitén, speciellt som han marknadsförde dem till HVA- crossar. Jag frågade även, hur vi kunde lösa detta.
Av detta följde flera e- mejl med en massa dynga och efter ett par sådana gick det till rena personangrepp. Jag avslutade kommunikationen genom att lova honom ett negativt omdöme. Då kom det ett hot om hämnd efter det. Jag försökte vara saklig från min sida, men det hjälpte inte.

Eftersom det är samma typ på lagren som till Jawa, dvs 6302 2RS, vill jag varna för denna försäljare. Hans alias är C-46 och han heter Didrik Skönare och är från Visby.
Vidarebefordra gärna varningen till andra forum och media, där ni agerar. Killen tycks ha som affärside att kränga Kina- import, men talar inte om varornas ursprung. Han säljer förutom hjullager till Husqvarna, även delar till Fendergitarrer och mycket annat. Det kändes, som jag hade med en ouppfostrad fjortonårig att göra, så låg och barnslig var hans kommunikation. Ändå påstod han ha kört cross sedan 80- talet och kunna det mesta om både hjullager och annat. Det var det värsta jag varit med om i Tradera- sammanhang. Ni kan kolla hans Tradera- annons på hjullager till Husqvarna crossar, som han fortsätter att sälja. Därifrån kan man se även hans övriga auktioner.

Martti
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1052
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Varning för Tradera- försäljare hjullager 6302 2RS

Inlägg av Andercz »

Bästa pris, på kvalitetslager av välkända fabrikat, som FAG, SKF, Timken med flera, får man hos AB Jacking i Kungsör.
Snabbt och enkelt och trevligt bemötande. Om man talar om att de skall sitta i en motorcykel får man ofta extra rabatt. Till en JAWA 579 kostar alla lager drygt 800 + porto, och det är snabb hantering. Samma varor över disk hos t.ex Momentum kostar omkring 1400:-, så det är mycket att spara.

Anmäl handlaren till Tradera.


Peter Hällström
JACKING AB
Kungsringen 16
736 35 KUNGSÖR
Tel: +46 (0)227-133 22
Fax: +46 (0)227-133 99
http://www.jacking.se

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
kkj
Inlägg: 43
Blev medlem: fre maj 01, 2015 4:46 pm
Ort: Stockholm

Re: Varning för Tradera- försäljare hjullager 6302 2RS

Inlägg av kkj »

Egentligen är kvalitetslager ganska billiga. I alla fall inget som det lönar sig att snåla med.

Kristian
Skriv svar