Hördu Flykt,
jag tvivlar på att kopplingslamellerna har slitits ut på en kort tur, om de inte var helt slut från början förstås.
Snarare tror jag att du skall justera in kopplingen efter konstens alla regler. Det är viktigt att göra momenten i rätt ordning. Beskrivningen finns i din handbok, det hjälper inte att bara ta upp slacket, det är det sista du skall göra.
Ett annat vanligt litet missöde är att kopplingswiren glider i skruvnippeln vid kopplingsarmen. Man får skruva till den av bara den! Böj tillbaka överskottet genom armen så avtar tendensen att glida betydligt.
Är det en gammal kopplingswire är det inte ovanligt att den ger sig vid nippeln vid kopplingshandtaget. det brukar lossa en kardel, ett strå, i taget, och då tänjs wiren och kopplingen går inte att lägga ur
Sidokåpan till kopplingen tätar du enklast med en bra silikonmassa, jag rekommenderar Versachem´s MEGA BLUE eller Yamaha Tribond, HYLOMAR eller PERMATEX. Följ instruktionerna på förpackningen.
Använd en bra, Motul eller liknande, 20W50 olja i växellådan. Se till att det är MC-motorolja gjord för våtkoppling, det brukar stå på dem. Handla i en MC-affär, som vet vad de säljer, även om det blir dyrare än hos Feltema. Det spelar mindre roll om det står 2-takt eller 4-takt på flaskan.
Jag har inte prövat det själv, men många rekommenderar att använda ATF-olja i växellådan.
Klicka på den bifogade bilden så blir den större.
Lycka till
Andercz