Bromsljuskontakt Cz 476

Ingen gnista? Inget Ljus?
ElvisTingberg
Inlägg: 9
Blev medlem: tor mar 26, 2020 9:52 am

Bromsljuskontakt Cz 476

Inlägg av ElvisTingberg »

Hallå där!
Jag har lite strul med min bromsljuskontakt. Det som är felet är att jag inte kan få den rätt justerad. Som jag förstått så ska plastbiten "den som får strömmen att gå igenom till bromsljuset" på bromsstången röra sig med stången, och så ska den fasta delen där kontakterna sitter vara i ett specifikt läge.
Det som händer för mig är att plastbiten bara rör sig med stången ibland, och fastnar så att bromsljuset står tänt hela tiden. Dessutom är kontakterna i stycket glappa, och jag märkte nu att de kan råka röra varandra ibland.
Jag vet inte om det är för att det inte sitter en o-ring kvar på stycket.
Frågan är då, kan det fixas och hur isåfall? Eller ska jag köpa mig en ny?
Tack på förhand
ElvisTingberg
Inlägg: 9
Blev medlem: tor mar 26, 2020 9:52 am

Re: Bromsljuskontakt Cz 476

Inlägg av ElvisTingberg »

Bild
Detta är bromsljuskontakten alltså
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Bromsljuskontakt Cz 476

Inlägg av Andercz »

Hej, trots din beskrivning förstår jag inte riktigt vilken typ av bromskontakt du har problem med.
Och bilden vill inte visas heller..
Här är en kort instruktion hur man infogar bilder, det viktigaste är att bilden inte får vara större än 1Mb. Det går att förminska bilder i de flesta bildprogram, "Paint" med flera. Eller skicka bilden till mig så ordnar jag in den.
viewtopic.php?f=10&t=90

Utan att ha sett vad för slags kontakt du har, är det ofta lättast att skaffa en ny bromsljuskontakt, de finns lite här och var.. Den originala bromsljuskontakten som satt runt fotstödet finns inte längre att köpa, man får installera en universalkontakt.

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
ElvisTingberg
Inlägg: 9
Blev medlem: tor mar 26, 2020 9:52 am

Re: Bromsljuskontakt Cz 476

Inlägg av ElvisTingberg »

dsadsa.png
Då så, här är bilden. Det är ju den runda så då låter det tyvärr som jag får köpa mig en universal..
Finns det några tips på vart jag skulle kunna sätta den isåfall? Eller ska jag bara testa mig fram och bygga mig ett litet fäste själv?
Skriv svar