CZ125A

Här diskuteras och tipsas om reservdelar...
Gösta
Inlägg: 9
Blev medlem: mån maj 11, 2009 7:24 pm
Ort: Åsarna
Kontakt:

CZ125A

Inlägg av Gösta »

Till en CZ125A 1946 önskas kolvringar. Inuti kolven står det 541 (Kolvmåttet?) vidare önskas tekniska uppgifter i form av broschyr, instruktionsbok, eller reservdelslista en enkel kopia inget hinder, även om original är trevligare.

Vänlig hälsning Gösta Lindström,
Åsarna
073 0552729
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: CZ125A

Inlägg av Andercz »

Gösta, jag flyttade, eller rättare sagt kopierade, din annons hit till "Reservdelar", eftersom jag vill undvika diskussioner på Köp/ Sälj. Där skall det bara vara effektivt köpande och säljande..

Du bör nog kolla efter om du har en överdimension på din kolv. Kolvringarnas mått följer kolvens. Mät i Kolvens nederkant, vinkelrätt mot kolbulten. Standardmåttet är mycket riktigt 54 mm, men det som står ingjutet på insidan har troligen inte med storleken att göra.
Du kan även försöka mäta cylindens mått, men då helst en bit ner i loppet, nedanför eventuell vändkant.

Det står ingeting på toppen av kolven? De brukar märkas med 1, 2, 3, 4, som då indikerar vilken överdimension det är. Är ingen siffra instansad är det standardmått.

Jag håller på att leta fram handböcker.

Du kan kontakta Rudolf Saxegaard i Norge, han har Skandinaviens största resevdelsförråd för JAWA och CZ, till rimliga priser. Han har även en massa kopior på allsköns handböcker.
Ring upp honom, det sparar tid. Telefonen har kommit på undantag i dessa moderna tider..

Rudolf Saxegaard
g-shums@online.no

Adress:
Hemnes i Høland
HEMNES 1970
NORGE
Mobiltelefon: 0047 93 01 10 87

Lycka till,
vi hörs

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Skriv svar