Tändspole

Här diskuteras och tipsas om reservdelar...
Användarvisningsbild
airanton
Inlägg: 8
Blev medlem: sön maj 31, 2009 5:46 pm
Ort: Tierp

Tändspole

Inlägg av airanton »

Hej, har nyligen blivit Jawaägare, en något bedagad skönhet från 1965 modell 175cc 470 sport.Tyvärr saknas tändspolen så jag undrar om någon kan tipsa mig var man får tag i en sådan. Den skall vara för 6 volt och batteritändning. Låskolven till limpan saknas också.
Hälsningar
Anton
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Tändspole

Inlägg av Andercz »

Grattis till en rolig maskin!
Jag måste få fråga ett par saker, har tanken CZ- eller JAWA-logga?
Om det är JAWA-logga, är det den "kombinerade" loggan, med ett litet CZ-märke i mitten?
Vilken färg har cykeln?

Både tändspole och låset till sadeln, och en massa annat, hittar du hos t.ex.

http://www.motoren.sk
http://www.jawashop.com/en/

Du kan beställa med ett vanligt e-mail, på engelska. Jag brukar klippa och klistra in varorna i mailet. Båda är snabba och enkla att ha att göra med, inom ett par dagar får du en bekräftelse på din order och totalpriset med porto inkluderat. Du kan betala med banköverföring, som du kan göra själv om du t.ex betalar dina räkningar över internet.
De skickara inget förrän de har fått pengarna på sitt konto.

Tändspolen kan egentligen vara vilken som helst, bara den är för 6 Volt och får plats någon stans. Spolar till gamla VW funkar t.ex. Byt ut tändkabeln och tändhatten också.


Lycka till!

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Användarvisningsbild
airanton
Inlägg: 8
Blev medlem: sön maj 31, 2009 5:46 pm
Ort: Tierp

Re: Tändspole

Inlägg av airanton »

Oj! Blixtsnabbt svar, skall beställa på direkten.
Tack Andercz
Anton
Användarvisningsbild
airanton
Inlägg: 8
Blev medlem: sön maj 31, 2009 5:46 pm
Ort: Tierp

Re: Tändspole

Inlägg av airanton »

Hej, nu har varit ute och kollat på tanken. Det är ett präglat Jawamärke med ett litet CZ inneslutet. Cykeln är svart med kromade fälgar och tanksidor. Kromet är dåligt. Men sammantaget en cykel helt i orört slitet originalskick.Precis som jag vill ha den. (Kärlek har redan uppstått).
Anton
Skriv svar