En liten varning..

Här diskuteras och tipsas om reservdelar...
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1052
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

En liten varning..

Inlägg av Andercz »

Jag har från flera håll fått veta att det i de Värmländska skogarna bor en man, Cykel & Motortrubaduren David Rönneke, som har köpt på sig ett försvarligt lager av gamla militär-mc och begagnade delar. JAWA 554 och 553. Han har länge sysslat med veteranmopeder och mopeddelar, men vet inte så mycket om vad JAWA är, bara att det skall gå att få mycket pengar för dem.

Han skickar ständigt fel grejer, han vet inte vad som är vad, ett par topplockspackningar kan vara en till 350 och en till 250, två gör ett par och han tar inte tillbaka vad han har sålt... Och hans priser är inte låga, i förhållande till skicket.
Han vet inte hur man demonterar en generator från vevaxeln, och skickar därför bara statorn, med ett avbrutet kol, och menar att det är en komplett generator. Dessutom är det en BOSCH-generator som aldrig suttit på en JAWA, den får inte ens plats. Men han "köper inte tillbaka saker han redan sålt"...

http://kopochsalj.eniro.se/query/catego ... /bas_front

Det är ju upp till var och en att prova på, men betala inte för mycket för skrot. Vill man ha hela delar finns ju alltid Rudolf Saxegaard.

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
dick
Inlägg: 9
Blev medlem: sön jan 17, 2010 6:02 am
Ort: Göteborg

Re: En liten varning..

Inlägg av dick »

Jo tack! Jag var väldigt nära att handla av han (dock inte jawa relaterat) men jag backade ur då allt var väldigt oklart och rörigt.
I efterhand googla jag på namnet och fick det bekräftat och mycket därtill....
Skriv svar