Mopeder

Diskussioner, frågor och funderingar kring klubben, styrelsens arbete etc..
Användarvisningsbild
Kent
Inlägg: 71
Blev medlem: tor nov 27, 2008 12:03 am
Ort: Tavelsjö
Kontakt:

Mopeder

Inlägg av Kent »

Som det är nu har det blivit inskrivet i stadgarna att Jawaklubben är till för motorcyklar och det
får i praktiken den konsekvensen att det ser ut som om att vi inte bryr oss om andra typer av fordon.
Själv hade jag den tanken en gång i tiden att klubben skulle vara den samlande enheten i Sverige
för alla fordon som hade med Jawa och CZ att göra.
Fortsättningsvis kommer det troligen ändå att vara MC som dominerar och styr de flesta aktiviteter
men kan man inte se dagens jawamopedägare som en stor rekryteringsbas för framtida renoverare
av Jawa och CZ motorcyklar?
Jawabilarna torde ha svårt att bli mer än en handfull fordon i Sverige men har nog mer gemensamt
med oss än med andra klubbar.
Nu när vi ändå med stor sannolikhet kommer att revidera våra stadgar vid nästa årsmöte vore det
då inte något att tänka på att också ändra formuleringen motorcycklar till fordon?
Vi har ju också sett här i forumet och i gästboken att flera mopedägare har varit aktiva med inlägg.

Så vad tycker ni andra runt i landet? Vore det inte också trevligt med ännu fler engagerade medlemmar?
Originallitteratur hittar man på www.hortlund.se
dick
Inlägg: 9
Blev medlem: sön jan 17, 2010 6:02 am
Ort: Göteborg

Re: Mopeder

Inlägg av dick »

Låter vettigt. Trotts att jag inte är medlem :roll:
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Mopeder

Inlägg av Andercz »

dick skrev: Trots att jag inte är medlem :roll:
Då är det väl på tiden att du ändrar på det? :lol: Det ruinerar dig inte .. :P

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Användarvisningsbild
Bakunin
Inlägg: 14
Blev medlem: lör jun 01, 2013 8:47 am
Ort: Söderköping

Re: Mopeder

Inlägg av Bakunin »

Givetvis borde det vara så. Se t.ex. Volvo PV-klubben som beslutat att låta P1900 och epa/a-traktorer baserade på Duett vara med.
JawaMax
Inlägg: 51
Blev medlem: tor dec 17, 2009 11:45 pm
Ort: Göteborg

Re: Mopeder

Inlägg av JawaMax »

Vi blir knappast för många med tiden med tanke på åldersstrukturen hos medlemmarna, så för att hålla klubben så aktiv som möjligt, är det välkommet med även andra än MC- ägare.

JawaMax
Skriv svar