2xCZ125A

Allt som inte platsar i ovanstående kategorier...
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: 2xCZ125A

Inlägg av Andercz »

Jag hade för mig att jag skickade en kopia av användarhandboken, på engelska, till dig? Jag kan missminna mig, skickar den igen.
Där finns ett kapittel om tändningsinställning.
Jag skickar med http://www.filecentral.se, du får ett meddelande från dem att du har en fil att ladda ner. Bara ladda ner den, du behöver inte logga in eller registrera dig.

Stort grattis till ett par ovanliga maskiner!
Får vi se dem på något rally?

Vi hörs

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
mitec
Inlägg: 8
Blev medlem: tor mar 23, 2017 10:27 pm
Ort: Fågelfors

Re: 2xCZ125A

Inlägg av mitec »

Hejsan.
Tack så mycket, ska försöka få en stund över i helgen och se om jag kan justera upp den. Måste även fixa nya vajrar till den gamble. Den nya har fått en ny fin uppsättning.
Det stämmer att du försökte skicka handboken innan, men min mailbox var nog full då, nu har jag iallafall laddat ner den. Stort tack för det.

Jag hoppas få visa upp skönheterna på motorns dag i Målilla, men jag kommer nog inte röra mej så hemskt långt utanför längränsen med dom :).
Lägger upp bilder så snart jag lyckats komprimera dessa till rätt storlek.

Återigen stort tack så långt, jag hade nog inte kommit så långt utan hjälp härifrån.

Nästa projekt blir en dnepr med sidovagn som jag fått nys om. :)

/Micke
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: 2xCZ125A

Inlägg av Andercz »

Vad synd att de bara blir lokala kändisar..
Om de funkar mår de allra bäst av att få vara ute och lufta sig, ganska regelbundet.
Min MONARK m200 1949, med en CZ 125t motor, har tagit mig både till England och södra Tyskland, senast i somras även till Norrland, den har aldrig gjort mig besviken, en trogen reskamrat. Den är inte snabb, toppar kanske 80, men den tar sig fram. Det är totalt stressbefriat att färdas med den, förutom att man måste ha bra koll på trafiken. Backspeglar är ett måste.

Jaja, du har inte vägarna förbi till Jawaklubbens årsmöte, 1 - 3 SEPTEMBER
PÅ STENKÄLLEGÅRDEN, STRAXT NORR OM KARLSBORG, det är inte så långt, och det är ingen skam att ta dem på trailern..

Hemvägen anträdes, med Lilla MONARK , England 2002
Going home....jpg
Lilla MONARK och jag anländer till Magdeburg, 2005
Anders i Magdeburg.jpg

Hoppas vi ses!

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
mitec
Inlägg: 8
Blev medlem: tor mar 23, 2017 10:27 pm
Ort: Fågelfors

Re: 2xCZ125A

Inlägg av mitec »

En liten bild...
Bilagor
Här kommer en bild på skönheterna. Ser lite tråkigt ut med vajrar som hänger, men det kommer snart nya:)
Här kommer en bild på skönheterna. Ser lite tråkigt ut med vajrar som hänger, men det kommer snart nya:)
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1051
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: 2xCZ125A

Inlägg av Andercz »

De är ju jätteläckra!
Kommer inte du till träffen, kanske jag kommer förbi..

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Egon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön mar 08, 2020 5:54 pm

Re: 2xCZ125A

Inlägg av Egon »

Hej,

Jag har en likadan men från 1948 och letar manualer. Är det något du skulle kunna skicka även till mig?

Tack på förhand!

/Egon
Skriv svar