Tack för all hjälp och ett par funderingar.
Postat: ons maj 31, 2017 7:26 pm
Hej!
Efter ett långt uppehåll utanför landets gränser och borta från min jawa 250 perak så har jag nu återupptagit mitt arbete på den och under veckan fick jag igång den för första gången sedan 1958 (så vitt någon vet) och idag lyckades jag få i alla 4 växlarna. Jag ville bara tacka för den värdefulla hjälp jag har fått här på forumet! Jag hade inte klarat det utan er! Tack!
De finns dock ett par grejer jag behöver fixa, ett pyttelitet hål i tanken och varvtalet på nya mätaren. Är det någon som har en enkel lösning på ett litet hål? Jag har hört talas om en vätska man häller i tanken som sedan får stelna och bildar en hinna på insidan. Är detta något att ha?
Problem nummer två. Mätarställningen på den gamla mätaren va 24458 km och jag skulle gärna vilja få det på den nya också. Kan man öppna upp och på något sätt skruva fram kilometerna utan att nånting går sönder?
Än en gång tack för all hjälp!
Mvh
Pontus
Efter ett långt uppehåll utanför landets gränser och borta från min jawa 250 perak så har jag nu återupptagit mitt arbete på den och under veckan fick jag igång den för första gången sedan 1958 (så vitt någon vet) och idag lyckades jag få i alla 4 växlarna. Jag ville bara tacka för den värdefulla hjälp jag har fått här på forumet! Jag hade inte klarat det utan er! Tack!
De finns dock ett par grejer jag behöver fixa, ett pyttelitet hål i tanken och varvtalet på nya mätaren. Är det någon som har en enkel lösning på ett litet hål? Jag har hört talas om en vätska man häller i tanken som sedan får stelna och bildar en hinna på insidan. Är detta något att ha?
Problem nummer två. Mätarställningen på den gamla mätaren va 24458 km och jag skulle gärna vilja få det på den nya också. Kan man öppna upp och på något sätt skruva fram kilometerna utan att nånting går sönder?
Än en gång tack för all hjälp!
Mvh
Pontus