Min nyborrade MC356 startar inte

Ingen gnista? Inget Ljus?
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1052
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Min nyborrade MC356 startar inte

Inlägg av Andercz »

Det är ju en månad sedan du sa att du beställt din VAPE..?
Vad är det som är "stopp" med Paypal? Har det dragits pengar från ditt konto, eller är det din bank som har dragit i bromsen? Antingen för man över pengar till sitt Paypal-konto, eller så använder man sitt vanliga VISA-kort, eller liknande bankkort, och betalar med pengar från sitt bankkonto..
Jawashop brukar skicka genast de har pengarna på sitt konto.
Paypal brukar vara enkelt och snabbt. Man kan skifta språk på Paypals sida, så att den visas på klingande svenska, och så att man inte behöver missförstå instuktionerna på utrikiska.

Jag brukar göra en banköverföring/ Bank Transfer direkt i min dator. Det kräver förstås att du redan har vanan att betala dina räkningar via datorn, och har en dataanslutning till din bank. Detta alternativ finns också med på Jawashops hemsida.
Vad du sedan behöver för att kunna genomföra banköverföringen är Jawashops IBAN-nummer (International Bank Account Number) och SWIFT/BIC-kod (Bank Identity Code) samt deras banks gatuadress och även Jawashops adress och vem som står som ägare av kontot. Skicka ett e-mail och be om de uppgifterna. Jag kan inte hitta dem i min dator, det var så länge sedan.. och förresten byter firmor ibland bank, så det är bäst att du får uppgifterna från dem.

AHA, nu ser jag att JAWASHOP inte accepterar banköverföring för belopp under 8000 CZK = cirka 320 Euro. Det är därför de vill ha dig till att betala med Pypal..

Min erfarenhet när jag handlat med Jawashop har annars varit att det går undan värre.. Efter att man betalat kommer varorna inom 7 - 10 dagar.
Annat är det när man handlar med Jawamarkt, då kan det ta ett halvår innan ordern är bekräftad..

Du har väl ett bankkonto anslutet till Paypal? Tag reda på vad som har gått i stå med Pypal. Eller avsluta affären och beställ från någon annan. http://www.motoren.sk/shop/detail/3271/49
eller
http://www.mototechnik.cz/index.php?mai ... ucb5gr2bv2
eller vilken som helst. Utom Jawamarkt.. Både Motoren och Mototechnik tar betalning med banköverföring.


Anders
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Skriv svar