Tändstift

Ingen gnista? Inget Ljus?
Kari
Inlägg: 2
Blev medlem: mån jun 27, 2011 6:32 pm
Ort: Ängelholm

Tändstift

Inlägg av Kari »

Tändstift till Jawa 250cc Trofé??Vilket märke/sort ska jag ha??
Användarvisningsbild
Andercz
Site Admin
Inlägg: 1052
Blev medlem: tor nov 20, 2008 8:15 pm
Ort: Märsta

Re: Tändstift

Inlägg av Andercz »

Att rekommendera tändstift är nästan lika laddat som att prata oljor..
Alla har sina favoriter.
Mina är NGK B6HS eller B7HS, eller allra helst BP6HS / BP7HS. Riktigt heta sommardagar på långfärd kan det kännas som att den tappar orken, då har jag vid ett par tillfällen skruvat i ett par BP8HS, det tyckte den om..
Ha alltid med dig minst ett par nya tändstift på färden, de kommer till pass när du minst anar det. Tändstift har inte alltid så långt liv i en motorcykel som i en bil, verkar det som, de kan dö plötsligt och oväntat, då är det bra att kunna byta dem och slippa leta efter andra fel..

Jag kör samma tändstift i alla mina cyklar de verkar funka bra både i små och stora motorer. Det är ju lätt att komma ihåg också..
"P" i sammanhanget betyder att mittelektroden skjuter ut en smula. Det är ju gott om plats i våra topplock, ingen fara för att tändstiftet skall slå hål i toppen på kolven.
Här under rubriken ELEKTRISKT har det ett par gången visats ett par översättningslistor mellan olika tillverkares tändstift. Jag vet att några tycker Champion är bäst, medan andra alltid köper Bosch.. I England blev jag påprackad ett LODGE, och det fungerade väl bra även det.
http://www.jawaklubben.se/jawaforum/vie ... h=44239ce1

Lycka till

Andercz
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke...
Skriv svar