När du svetsar på kicksegmentet, kugghjulet, se till att oljehålet kommer rätt, och att du vänder segmentet rätt.
Behöver du slipa/ fila lite för att få på segmentet, gör det i etapper och prova ofta. SLIPA ALDRIG PÅ AXELN!
Det är lite lustigt att en PERAK-kick skulle passa
Jag har tre olika kickar hemma, en typ passar en blir helt stum.
Tricket är att få kuggkransen/ Segmentet att ligga i nivå med kugghjulet bakom kopplingskorgen. Då skall det fortfarande vara lite fjädring kvar i fjädern på växelaxeln, och det måste finnas utrymme kvar så att du inte puttar in axeln när du lägger på kåpan. Det är ibland väldigt pilligt att få till det.
Jag har fått veta att det fanns flera olika kickaxlar i omlopp.. redan tidigare.
Här är lite av det jag har hemma:
När du fått kick och segment att passa med kugghjulet, ta dig tid att passa ihop kicken med den nya kickaxeln. Du får slipa/ fila med en trekantsfil, nålfil i kickens splines. SLIPA INTE PÅ AXELNSSPLINES, den är härdad. Tag god tid på dig, om du bara bankar ihop dem kan du lätt förstöra kicken splines, de bryts lätt.
Se till att kicken är väl spänd på axeln, det är en glappande kick som förstör det mesta.
Anders